streda 11. septembra 2013

Výborná mrkvová polievka

Keď som bola malá mrkvu som v polievke nemohla ani cítiť. Chute sa však časom menia a teraz s mrkvou nemám žiaden problém :) Mám rada hustejšie krémové polievky a keďže v záhrade máme véééľa mrkvy, tak som si uvarila takúto fajnovú :) Ak máte radi takéto polievočky, určite vyskúšajte, ani malé detičky by s ňou nemali mať problém :)

Potrebujeme: 6 väčších mrkiev
                       4 menšie až stredné zemiaky
                       1 petržlen (nemusí byť)
                       soľ
                       muškátový oriešok
                       smotana na varenie
                       syr
                       maslo

Mrkvu, zemiaky a petržlen si najemno nastrúhame. V hrnci si rozpustíme maslo a popražíme tam len mrkvu. Keď sme ju trochu popražili pridáme zemiaky, petržlen a zalejeme 1 cm nad zeleninou. Osolíme, pridáme trošku nastrúhaného muškátového orieška a necháme variť približne 8 minút. Zelenina sa rýchlo uvarí, keďže je nastrúhaná najemno.
Keď bude zelenina uvarená, pridáme smotanu na varenie, asi tak 1,5-2 dcl, môžete aj viac. Ak nemáte v chladničke smotanu, je možné ju nahradiť mliekom, polievka bude aj tak chutná, krémová, ale smotana je smotana ♥
Ja zvyknem pridať aj strúhaný syr, taký, aby sa roztopil. Polievku rozmixujeme ponorným mixérom. Rada pridám aj trošku sladkej mletej papriky, polievka má krajšiu farbu aj chuť.
Z uvedeného množstva ingrediencí vyjdú asi 3-4 porcie.
Polievku môžete posypať krutónmi, syrom, bazalkou, to už je len na vás :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára